13 Paź

Pigwa pospolita

Pigwa nazywana polską cytrynką powoli wraca do łask. Myślę, że wielu z Was posiada ją w swoim ogrodzie, ponieważ ze względu na swoje pięknie kwiaty jest uprawiana jako roślina ozdobna, natomiast nie do końca zdajemy sobie sprawę jakie wspaniałe właściwości zdrowotne posiada i do czego możemy ją wykorzystać w kuchni

Zacznijmy od walorów zdrowotnych

Pigwa jest świetnym źródłem witaminy C przez co wzmacnia odporność i wspomaga walkę z przeziębieniem, dlatego warto po nią sięgać właśnie teraz w okresie wzmożonej zachorowalności na grypę. Dzięki dużej zawartości polifenoli i związków flawonoidowych działa przeciwutleniająco, opóźnia starzenie się organizmu i przeciwdziała nowotworom. Pigwa zawiera także sporo witamin z grup B, magnezu, wapnia, żelaza, potasu, fosforu, pektyn, garbników i olejków eterycznych. Jej regularne spożywanie pomaga w obniżeniu cholesterolu oraz ciśnienia krwi. Wspomaga pracę trzustki, wątroby, układu pokarmowego, oddechowego oraz krwionośnego

Jakie ma zastosowanie w kuchni?

Owoce pigwy są żółte, twarde, wyglądem przypominają nam jabłko lub gruszkę i są też bardzo kwaśne, przez co nasze babcie nazywały je „polską cytrynką”. Nie nadają się do jedzenia na surowo. W kuchni na ich bazie możemy przygotować, konfitury, nalewki, dżemy, kompoty, soki lub dodawać do herbaty zamiast cytryny. Oczywiście można też poeksperymentować w kuchni i dodać ją do dań mięsnych

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ